Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2007 17:02 - Христо Мутафчиев, актьор: Членството в партия ще изсмуче позитивната ми енергия, интервю във в. "Монитор", 3 юли
Автор: elenak Категория: Забавление   
Прочетен: 7138 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.07.2007 20:18


Христо Мутафчиев, актьор: Членството в партия ще изсмуче позитивната ми енергия 

В парламента е пълно с мижитурки, които едва дишат. Нямат авторитет, нито са компетентни, за да правят закони. 

ЕЛЕНА КРЪСТЕВА

ИЗБОРИТЕ
трябва да станат мажоритарни, а не задължителни. Когато имаш пред себе си личности, носиш отговорност за своя глас.

 БАЛАНС 
нямам право да изкажа собствената си позиция докрай, защото мога да навредя на Съюза на артистите, когото представлявам. Затова не мога да съм краен.

 - Роден на 4 април 1969 г. в Карлово
 - Завършва актьорско майсторство през 1994 г. в класа на Надежда Сейкова и Илия Добрев 
- От 2005 г. е председател на Съюза на артистите, миналата седмица беше преизбран за втори мандат

image
 Снимка: ВЕСЕЛИНА ДИМИТРОВА ­

 Г-н Мутафчиев, преизбраха Ви за председател на Съюза на артистите. На същата конференция 32 музиканти обявиха, че влизат в организацията ви. Освен това, бивши членове на САБ като Цветана Манева и Явор Милушев поискаха пак да се върнат в САБ. Защо е този наплив? ­ 

Изминалите две години показаха, че Съюзът може да бъде една от авторитетните организации в обществен план в България. За това време ние направихме много дейности, които обслужват интереса на членовете на САБ. Явно хората ни вярват и виждат, че има смисъл от съществуването на подобна организация. 

­ Ако разгледаме САБ като микродържава, в която всички са доволни, какво трябва да направим, за да потръгнат нещата и в голямата държава? ­ 

Трябва всеки да си върши работата. Аз нямам място като председател на САБ, ако не ми е интересно това, което правя и ако не мисля, че бих могъл да допринеса за дейността на тази организация. Докато голяма част от политиците у нас не са на мястото си и това е факт. Те са избирани по някакъв незнаен за мен общ принцип, стоят в пленарна зала и се опитват да решават собствените си лични амбиции и проблеми, а не проблемите на обществото, което ги и е избрало. Специално искам да отбележа, че САБ срещна разбиране и от Министерството на културата и от Столична община. В министерството имаме партньори, не само защото Стефан Данаилов е колега. От общината пък съм удивен от инициативността на зам.-кметицата Йорданка Фандъкова и желанието є да решава казуси в полза на културата в София. Ръководството на общината е издействало от бюджета на София допълнително 1 млн. лева за проекти, които касаят културата в София. ­ 

Учредихте здравен фонд към Съюза на артистите, как се разви тази идея? ­ 

Лансирахме тази идея още преди две години, когато я заложих в платформата, с която кандидатствах не знаех какъв точно ще е механизмът на този фонд ­ просто имах желание да учредим фонд, откъдето да черпим средства, за да помагаме на хората. По същото време започнахме организирането на първия Софийски театрален салон. Игор Марковски ме свърза със Зоя Паунова, която е шефка на "Астра Зенека". От фармацевтичната компания ни отпуснаха една сума, за да участват като спонсори на събитието. Тогава реших тези пари да не ги вкарвам в Софийския театрален салон. Казах си "Тези 7000 лева все ще ги намеря отнякъде, по-добре е тези пари да могат да отидат по разпределение, за лекарства". Пуснахме съобщение до всички театри, че разполагаме с определена сума и че членове на Съюза, които имат здравни проблеми, а лекарствата им струват повече от 50 лева на месец и не са осигурени от здравна каса, биха могли да кандидатстват пред САБ. Та с тези средства закупихме лекарства на 8 човека за цяла година. Платихме две операции на очи, купихме животоспасяващи ампули, всяка от които струва 700 лева. Всичко това ни даде посоката. Седнахме в Управителния съвет на САБ и избистрихме ситуацията. Здравният фонд си има управителен съвет, консултираме се с лекар и когато той каже, че това са лекарства, които трябва да бъдат осигурени във възможно най-кратък срок, ние ги закупуваме. Имаме споразумение и с "България Ер", които ни предоставят безплатни самолетни билети ­ така колеги успяха да заминат на операции в чужбина. ­ 

Колко средства има в Здравния фонд сега? ­ 

Около 21 000 лева. Желанието ни беше да направим Здравно сдружение. Идеята беше чрез Министерството на културата да се даде възможност на директорите на театрите да станат юридически лица, да членуват в това сдружение и да внасят 1 процент от приходите си от представления. Тогава сумата щеше да е 85-90 000 лева. Първоначално Министерството на културата в лицето на Стефан Данаилов прие страхотно идеята, но се оказа, че главният счетоводител и главният юрист не разрешават. Мотивите им са, че не могат да се правят подобни отчисления от държавния бюджет. Обидно ми е. Според мен, това е възможно да се направи, стига някой да поиска и да го облече във форма. Затова вместо сдружение, направихме този здравен фонд към Съюза на артистите. От него ще черпят само членове на САБ, а не както беше първоначалната идея от всички хора, работещи в театрите. ­ 

Как ще коментирате критиката, която Александър Морфов отправи към Стефан Данаилов на раздаването на "Аскеери"-те? ­ 

Моето мнение се припокрива с мнението на Сашо Морфов, но не бих могъл да съм толкова краен. ­ 

Заради поста шеф на САБ ли? ­ 

Не само. Заради пътя, по който съм поел и заради стъпките, през които искам да мина, за да стигна до това, което Сашо каза с три изречения. Не е достатъчно само да се каже с три изречения да се променят заплатите на артистите. Това става с много подготовка преди това в социалната сфера в държавата. Ако аз съм привърженик да няма актьори на щат, това не става с едно решение. Първо трябва да се подготви социалната защита на тези, които няма да са на щат. Във Франция, ако актьорите работят на свободна практика, то държавата поема осигуровките им за времето, когато нямат работа. Сашо Морфов винаги е бил директен и никога не е спестявал упреци, може би затова толкова го обичам. Проблемът е, че наистина има страшно много филмови продукции и в БНТ, и в НФЦ, които получават сериозни пари, но след това няма никаква възвращаемост. На сценарно ниво някъде куцат нещата, но защо се подкрепят такива проекти? Защо в БНТ се произвеждат 25 филма, от които само 3 стават за гледане? Всички тези въпроси трябва да бъдат зададени и много изследван. Но пак казвам, нещата не се променят само с едно кардинално решение и с остри думи. Аз мисля като Сашо, но не мога да бъда толкова краен колкото него. ­ 

Едно време бяхте краен. Преди години на един митинг пред народното събрание нарекохте депутатите... ­ 

Дебелогъзльовци. ­ 

Сега бихте ли си позволили подобни оценки? ­ 

Да, така е, да бих. Нямам проблем в това отношение. Но пак казвам, бих бил толкова краен, само ако съм убеден, че с това си мнение изказвам само собствената си позиция. А в момента нямам право да изкажа собствената си позиция докрай, тъй като от моята посока на мислене, от моите чувства, мисли, изказани някъде, зависи работата на много хора около мен. И поради тази причина не желая да бъда толкова краен, защото бих могъл да навредя на Съюза на артистите и на членовете, които представлявам. ­ 

Не са ли ви канили да станете лице на някоя партия? ­ 

Поканиха ме в ГЕРБ. Отказах, но не защото не споделям идеите на ГЕРБ, а защото нямам право да влизам в политическа принадлежност. Това би довело до негативизъм, ако имам необходимостта от контакти и лобита в другите политически партии. Предпочитам да бъда умерен като председател в отношенията си с обществеността и да бъда краен в собствената си работа, за да мога да стигна до края. А ако се изцепя някъде негативно по отношение на някакъв проблем, това ще донесе негативи на членовете на Съюза на артистите. Не ме е страх да заявявам позицията си, но когато заявявам позицията на много хора, трябва да бъда уверен. Мисля си, че членството в партия би изсмукало позитивната ми енергия. Да бъда част от общата маса не ми е интересно. Не ми е интересно да стоя на една банка и да вдигам ръка, за да гласувам и то така, както ми нареди партията. По-скоро бих се развивал в мениджърски план. В САБ имаме идея да направим свой театър. Би било прекрасно общината да създаде нов театър в София. Ние не искаме бюджет, а пространство. ­ 

За играта си в "Големанов" взехте награда "Икар". Казвате ли си в живота "Оттук нататък ­ небе!"? ­ 

Да, в случаите, когато съм постигнал нещо хубаво. Когато съм удовлетворен от това, което съм направил. Когато съм спечелил нови приятели, които ме подкрепят в общия ни път напред. И в случаите, когато не всичко зависи от мен. Аз държа всичко да зависи от мен. Да знам всеки един миг ходовете, които биха се случили напред, за да знам как да стигна до шаха и накрая до мат. ­ 

Гласувате ли по избори? ­ 

Да. ­ 

Какво трябва да се промени, за да участва във вота и огромният процент негласуващи? Трябва ли изборите да станат задължителни? ­ 

Изборите трябва да станат мажоритарни, а не задължителни. Когато имаш пред себе си личности, ти носиш отговорност за своя глас. Гласувайки за партии е пълно безсмислие, защото не познаваш хората. В момента е пълно с мижитурки в Народното събрание, които едва дишат. А да не говорим, че нямат абсолютно никакъв авторитет да изкажат своето мнение, нито са компетентни, за да променят и правят закони. Има плужеци, които стоят разплути по банките и не мислят позитивно. Партиите се страхуват от мажоритарния избор, защото ще загубят много сериозна членска маса, ако хората избират личностите. Единственият проблем на този бял дом, който ми се пада отляво, е че там не мислят позитивно. Или ако се мисли позитивно, то са не повече от 10 процента от всички, които са там. Веднъж не съм ги видял да се съберат и да кажат: "Имаме общ проблем на държавата. Той се състои в това, това и това. Дайте да го оправим". Всеки дърпа към чергата към собствения си частен евтин бизнес. А на някои не им е и евтин.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elenak
Категория: Забавление
Прочетен: 1533163
Постинги: 214
Коментари: 336
Гласове: 3151
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031