Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2007 23:46 - Духовн(иков)а атака, в. "Монитор", 16 август
Автор: elenak Категория: Забавление   
Прочетен: 9620 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 16.08.2007 09:47



Духовн(иков)а атака 
Трябва да сме пълни бездарници, за да провалим Зорница София, казва актрисата, която участва в новия филм на режисьорката

ЕЛЕНА КРЪСТЕВА

image

Това, което всички виждат, е външната прилика на Теодора Духовникова с холивудската звезда Мишел Пфайфър. Онова, което малцина знаят е, че 30-годишната българска актриса разбира латински и чете старогръцки, защото е завършила Класическата гимназия. Теодора Духовникова е сред новите лица на българската сцена. От няколко сезона е на щат в Народния театър, където я гледаме в постановките "Дон Жуан" (реж. Александър Морфов), "Домът на Бернарда Алба" (реж. Възкресия Вихърова), "Идеалният мъж" (реж. Тиери Аркур), "Бетовен 21" (реж. Младен Киселов), "Времетръс" (реж. Михаил Петров). Наблюдавали сме я в коренно различни превъплъщения ­ от прелъстена и изоставена красавица до химичния елемент Сяра, Саломе или отнесената секретарка в Американската академия за литература Моника Пепър.
След десетина дни Теодора започва снимки в новия филм на Зорница София. В лентата с работно заглавие "Балкански блус" Духовникова ще играе главната женска роля.

 Теодора, след седмица започваш снимки в "Балкански блус" на Зорница София. Какъв ще е филмът?
- Има всички шансове да бъде доста различен и много по-добър от останалите български филми. Сценарият е много добър, Зорница е изключително креативен и силен човек, оператор ще е Крум Родригес, Сандра Клинчева прави костюмите. Това са все имена, актьорският състав също е добър - Асен Блатечки, Юлиан Вергов, Симеон Щерев са там, Део - също. Трябва да сме абсолютни бездарници, за да провалим този проект. Това е филм, който хората от моето поколение чакат дълго - да не те залива гадост от екрана и жестоки и свръхчовешки драми, несправедливости спрямо личността или народа ни. Би трябвало да бъде лек, светъл филм със своите сериозни послания. Ще бъде филм за приятелите и за любовта, за младите хора. Идеята е да се покаже, че в България има прекрасни млади хора, които където и по света да отидат, ще са прекрасни, а не са подозрителни субекти.
- Дълго време публиката те познаваше с фамилията Иванова, кога я промени на Духовникова?
- Преди година. Когато се омъжих след 7-годишна връзка. Дълго време се чудех дали да си променя фамилията, защото наистина влязох в театъра като Теодора Иванова. Един ден с Рени Врангова стояхме пред Народния и тя каза: "Знаеш ли колко готино ще е, когато някой мине през театъра и види в афиша Духовникова". Така и се реших, отидох в отдел "Реклама" и им казах - "Хайде, пишете ме с фамилията на мъжа ми Духовникова".
- Преди да влезеш в трупата на Народния, игра в театър "София". Колеба ли се да смениш сцените?
- Никакви колебания нямах, защото не си спомням за периода ми в театър "София" с много хубави чувства. Отидох там веднага след като завърших НАТФИЗ, защото проф. Здравко Митков ме покани в "Развратникът", благодарна съм му за това. След това обаче не се чувствах добре там, може би атмосферата не беше моята. Благодарна съм за шанса и привилегията сега да бъда в трупата на Народния театър. Всеки млад актьор мечтае да работи с такива имена, които те водят и вдъхновяват. Тук наистина се срещаш с режисьори, които са не просто режисьори, а учители - като Сашо Морфов, Младен Киселов, Възкреси Вихърова.
Харесват ми отношенията в състава - при нас не съществува поколенчески въпрос, докато в други театри младите актьори трудно се интегрират в трупата. Тук Вальо Танев, Вальо Ганев, Мария Каварджикова са приятели и ни водят напред със съвети. Младата трупа също е супер готина и силна, знаеш, там са Карамазов, Динката Донков, Захари Бахаров Анчето Пападопулу, Юлиан Вергов. С тях сме приятели и се обичаме.
- Първата ти роля в Народния театър беше в спектакъла "Саломе", притесни ли те събличането на сцената?
- Не, защото режисьорът Стоян Радев е човек, който може да те убеди в абсолютно всичко. Много му вярвам като личност и знам, че той няма да допусне нищо пошло. В този спектакъл имаше много любов. Три от петте актриси, които играехме в него, забременяхме по едно и също време - първо беше Ани Пападопулу, после аз, след това Мира Каланова, децата ни са родени през няколко месеца. За да се случи това на биологично ниво, значи наистина е имало много любов в "Саломе".
- За какво мислиш по време на аплодисментите?
- Няма такова чувство. Каквото и да се каже, ще прозвучи милозливо. Винаги се усеща кога са от сърце и кога ти ръкопляскат от учтивост. Имала съм представления, при които дори на мои колеги съм казвала, че ме е срам да се поклоня и че ми се е искало да кажа на публиката: "Мили хора, извинявайте, че ви причинихме това и че загубихте два много важни часа от живота си. Затова пък има други представления, в които знаеш, че магията се е случила. Например в "Домът на Бернарда Алба" с Цветана Манева, когато се срещаме три поколения актриси на тая сцена. И когато свършва "Дон Жуан" и трети балкон дори е пълен, и тогава не можеш да си тръгнеш. Това ти стига за много дълго време.
- Театър или кино?
- Определено театър, киното не е равна алтернатива в България. Докато Народният театър е голям учебник. Имената с които се срещам, таланта който носят, в момента са несравними с това, което предлага киното.
- Участвала си в повече чужди продукции, отколкото български. Какви са впечатленията ти?
- Не може да става никакво сравнение. Ние, за да си повдигнем самочувствието на обидени български актьори, казваме, че тук идват треторазрядни филми, които не предлагат нищо особено. Но погледнете какви български филми се снимат и колко разрядни са те. Ако си добронамерен и искаш да учиш тази професия, чуждите продукции могат да ти дадат много. Освен това вече идват и добри филми. Ако успеем да станем като Румъния...Не знам защо, но те са по-напред във всичко от нас, там наистина е Холивуд на Балканите, снимат се "Оскар"-ови филми. Лично аз съм доволна от участието си в чужди продукции, не съм играла храстчета, борчета или просто да премина. Дори и малки, са били роли. Нещо, ако има желание и любов, учиш.

ИЗВЪН СВЕТЛИНИТЕ НА РАМПАТА ­ Преди два месеца претърпя тежка катастрофа...
­ Притеснявам се да говоря за това. Не го коментирам дори с приятели, а във вестник ­ на хартия, сигурно ще звучи драматично. Нещо от типа "талантливото момиче катастрофирало, пък проявило дух, бедната и се оправила и сега пак приказката ще продължи". Има малко оттенък на сапунен сериал, а всъщност това, което се случи, е доста сурово и доста просто като послание. Случва се непрекъснато и никак не искам сълзливо да разказвам и да говоря за това. Сега в момента по пътищата е като на война.
­ Да поговорим тогава за дъщеря ти ­ как съчетаваш актьорството и майчинството?
­ Бояна сега е на три години. Аз се върнах се в театъра, когато беше на четири месеца. В кварталната градинка имаше много майки, които ми казваха, че това е жестоко, че аз трябва да бъда ежедневно с детето си поне докато стане на две години. Това наистина е стрес за една млада майка. След това се замислих, че това съм аз и пред Бубето няма да се разкривам като такава, каквато не съм. Може да съм по-недисциплинирана в майчинството си, може да не сготвя добре, но пък разказвам най-хубавите приказки на света. Може да не се виждаме от сутринта до вечерта, но вечерта когато отида при нея, ще є бъде със сигурност топло, обичано, интересно.


Тагове:   август,   атака,   Монитор,


Гласувай:
1



1. felicity - :)
19.09.2007 23:24
Страшно красива и интелигентна жена!Но не съм видяла много от "таланта" й..., надявам се за в бъдеще...
"Духовникова" звучи страхотно, нещо тип "Карамазов":D
Усмивки!:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elenak
Категория: Забавление
Прочетен: 1533352
Постинги: 214
Коментари: 336
Гласове: 3151
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031