Постинг
09.11.2007 06:35 -
“Вампир” зомбира публика и актьори - за спектакъла в "Сълза и смях", в. "Монитор" 8 ноември
Автор: elenak
Категория: Забавление
Прочетен: 3290 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.11.2007 06:36
Прочетен: 3290 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 09.11.2007 06:36
“Вампир” зомбира публика и актьори
Каварджикова блестяща на премиерата в “Сълза и смях” навръх рождения си ден
КРИСТИНА СТАМБОЛОВА
Снимки: ДАНИ РАШЕВ
Каварджикова е дяволски убедителна в ролята на Малама, играейки най-вече с езика на тялото.
Страшимировите герои от "Вампир" така зомбираха актьорите, че лицата им замръзнаха с израженията от последната сцена на премиерата, с която театър "Сълза и смях" откри сезона. Чак след петия поклон и след като Мария Каварджикова прие букетите за рождения си ден 2 ноември, артистите се отърсиха от образите си. Централната роля в спектакъла на Георги Михалков бе първоначално отредена за Цветана Манева. Тя обаче беше ангажирана с репетициите за образа на Коко Шанел в Театър 199. Как би изглеждала Малама в кожата на Манева, можем само да гадаем, но близката є приятелка Каварджикова се оказва дяволски убедителна. Словесният поток е достатъчно напоителен, и все пак тя играе повече с езика на тялото. Както казва самият режисьор Михалков, Каварджикова е изключително способна да пресъздава образи, при които водеща роля имат енергията, инстинктът и интуицията. Точно такъв е случаят и с ханджийката Малама. Водена от патриархалния си инстинкт, тя влага цялата си енергия, за да задоми щерка си Вела за коняря. Въпреки че в сърцето си знае, че така я обрича на нещастна любов по кметския син…
В ролята на Вела влиза нашумялата Александра Сърчаджиева, чиято лична съдба доста напомня на тази на героинята є израснала без баща, а преди падането на завесата, остава и без майка. Самоубийството на Малама в последно действие, всъщност е единственото отклонение на режисьора от оригиналния текст. "Не съм сигурен, че толкова съм правил това представление, аз просто го акуширах, така да се каже", признава Михалков. Той в голяма степен е запазил и диалектния говор в пиесата, писана в началото на миналия век. Придържайки се към Страшимиров, постановчикът почва да разказва точно толкова неангажиращо и дори малко скучно, за да забърза после темпото и да завърши драматично, убивайки ключовите си герои. Съществен плюс на постановката дава и авторската музика на Иван Драголов, в която ударните изпълнява Стоян Янкулов Стунджи.
КОЙ Е ВАМПИРЪТ
Страшимиров кръщава цялата пиеса на един герой, който в началото изглежда дори твърде незначителен - конярят Динко, който претендира за ръката на ханджийската дъщеря Вела. След като си дава сметка, че дори и женен за нея, тя не му принадлежи, той си тръгва със заплашителното "Чакайте ме сега да ви дойда в незнаен ден, в незнаен час". И точно, когато всички го мислят за умрял, Вела най-накрая се решава да консумира любовта си с Жельо, а Малама оплаква изгубения си зет, той се завръща по-черен и по-решителен от всякога, обесва съперника си и отвлича любимата.
Каварджикова блестяща на премиерата в “Сълза и смях” навръх рождения си ден
КРИСТИНА СТАМБОЛОВА
Снимки: ДАНИ РАШЕВ
Каварджикова е дяволски убедителна в ролята на Малама, играейки най-вече с езика на тялото.
Страшимировите герои от "Вампир" така зомбираха актьорите, че лицата им замръзнаха с израженията от последната сцена на премиерата, с която театър "Сълза и смях" откри сезона. Чак след петия поклон и след като Мария Каварджикова прие букетите за рождения си ден 2 ноември, артистите се отърсиха от образите си. Централната роля в спектакъла на Георги Михалков бе първоначално отредена за Цветана Манева. Тя обаче беше ангажирана с репетициите за образа на Коко Шанел в Театър 199. Как би изглеждала Малама в кожата на Манева, можем само да гадаем, но близката є приятелка Каварджикова се оказва дяволски убедителна. Словесният поток е достатъчно напоителен, и все пак тя играе повече с езика на тялото. Както казва самият режисьор Михалков, Каварджикова е изключително способна да пресъздава образи, при които водеща роля имат енергията, инстинктът и интуицията. Точно такъв е случаят и с ханджийката Малама. Водена от патриархалния си инстинкт, тя влага цялата си енергия, за да задоми щерка си Вела за коняря. Въпреки че в сърцето си знае, че така я обрича на нещастна любов по кметския син…
В ролята на Вела влиза нашумялата Александра Сърчаджиева, чиято лична съдба доста напомня на тази на героинята є израснала без баща, а преди падането на завесата, остава и без майка. Самоубийството на Малама в последно действие, всъщност е единственото отклонение на режисьора от оригиналния текст. "Не съм сигурен, че толкова съм правил това представление, аз просто го акуширах, така да се каже", признава Михалков. Той в голяма степен е запазил и диалектния говор в пиесата, писана в началото на миналия век. Придържайки се към Страшимиров, постановчикът почва да разказва точно толкова неангажиращо и дори малко скучно, за да забърза после темпото и да завърши драматично, убивайки ключовите си герои. Съществен плюс на постановката дава и авторската музика на Иван Драголов, в която ударните изпълнява Стоян Янкулов Стунджи.
КОЙ Е ВАМПИРЪТ
Страшимиров кръщава цялата пиеса на един герой, който в началото изглежда дори твърде незначителен - конярят Динко, който претендира за ръката на ханджийската дъщеря Вела. След като си дава сметка, че дори и женен за нея, тя не му принадлежи, той си тръгва със заплашителното "Чакайте ме сега да ви дойда в незнаен ден, в незнаен час". И точно, когато всички го мислят за умрял, Вела най-накрая се решава да консумира любовта си с Жельо, а Малама оплаква изгубения си зет, той се завръща по-черен и по-решителен от всякога, обесва съперника си и отвлича любимата.
С кръста на осъдени души - рецензия за с...
Мариус Куркински: Много бързо ни се отне...
Петте най-добри оцеляващи… …и пет не тол...
Мариус Куркински: Много бързо ни се отне...
Петте най-добри оцеляващи… …и пет не тол...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 3151
Блогрол
1. вестник "Монитор"
2. Георги Неделчев и светът около него :)
3. Нещата от живота през погледа на класика Красимир Крумов
4. списание "Тема"
5. Вестникът на Иван Бакалов
6. "Сълза и смях" онлайн
7. Иконопис от Мария
8. Православни икони
9. Радио Тангра Мега Рок
10. Блогът на Светослав Кокалов - сценограф и ректор
11. Felicity
12. Пак аз, но на друго място :-)
2. Георги Неделчев и светът около него :)
3. Нещата от живота през погледа на класика Красимир Крумов
4. списание "Тема"
5. Вестникът на Иван Бакалов
6. "Сълза и смях" онлайн
7. Иконопис от Мария
8. Православни икони
9. Радио Тангра Мега Рок
10. Блогът на Светослав Кокалов - сценограф и ректор
11. Felicity
12. Пак аз, но на друго място :-)