Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2009 13:26 - Актрисата Биляна Петринска: Казанова да внимава с мен
Автор: elenak Категория: Забавление   
Прочетен: 5478 Коментари: 0 Гласове:
1



image

ЕЛЕНА КРЪСТЕВА/ТЕЛЕГРАФ - 14 март

-         Биляна, най-новото ти  превъплъщение е в спектакъла „Казанова” на Диана Добрева. Познаваш ли Казанова?

-         Аз съм влюбчива... Като се случи – нещата се развиват мълниеносно и се надявам да не срещам Казанова. Раздавам се много във връзките си. Ако все пак трябва да избирам между него и Дон Жуан - предпочитам Казанова. Ценител на красотата, на мига, който не се повтаря, устремен към съвършенството, търсейки истината, магьосник... който знае дори как да напусне една жена. За разлика от Дон Жуан, който ловува”, отмъщава на жените, играе си с тях, изоставяйки ги заради своята самотност! Но и двамата са самотници, за които щастието е някаква цел! Иначе рецептата на Казанова е много проста – “Няма жена на света, която да удържи на постоянно внимание”

 

-         Тази тактика минава ли при теб?

-         Работи, защото се чувстваш “мечтана”. Това е много женско.

 

-         В едно интервю казваш, че мъжете бягат от теб, защо?

-         По това отсявам мъжете с главно “М”... Да, слабите бягат. Явно с мен е много  хубаво. Защото на хубавото лесно се свиква, а понеже повечето “не знаят какво точно искат”  и ще вземат да се привържат. А от друга страна  ги е страх именно от това -  защото  после трябва “месо да късат”, за да се разделят с  мен. Таке че и тип “Казанова” да внимава! Току виж му се случи чудо - ако ме срещне - да вземе да се кротне J

 

-         Владимир Карамазов или Ален Делон? (И двамата играят Казанова – на единия си партньорка в спектакъла на Диана Добрева, а другия изигра изкусителя във филм)

-         Не бих могла да гледам “интимно” на колега, с когото работя. Не ми се е случвало “изключение”!  По тази причина бих казала Ален Делон! Ако някой ден си партнирам и с него, може и да го изключа от предпочитанията (смее се)... Имам приятелка, която го познава от близо, той може и да дойде в България. До колкото знам от нея - е с тежък характер и рядко допуска хора до себе си. Представяте ли си – да имаш такава любов от цял свят- сигурно не е лесно. Иначe с Владо работим изключително професионално и страхотно се сработваме. Не ни е за първи път да си партнираме. И двамата се раздаваме на спектакъла.

 

 

 

 

-         Ролята в „Казанова” те разкрива като много добра комедийна актриса, къде кри досега чувството си за хумор?

 

-         Благодаря за добрата оценка. Това е почти нарочната грешка на режисьорите, защото рядко ти дават материал, който да те развива в различна посока. Така се случват  едни и същи тип роли, които са ти  “по-лесни” или отговарящи на тяхната представа за твоето амплоа. Аз навлизам в зрелостта на актриса за по-сложни образи  и вдигам летвата пред себе си. Иначе съм дала заявка в комедийна посока в “Двубой”, „Службогонци”.  Когато играех “Михал Мишкоед” - беше преди десет години - дори имах две номинации. Стоянка Мутафова и Татяна Лолова лично ме поздравиха за тази роля - за мен това беше много значим факт! Пак заради тази роля ме поканиха в Народния театър. Разбира се веднага плъзнаха слуховете, че е платена крупна сума за мен и за номинацията ми.

 

-         На колко те „оцениха”?

-         Тази тема не заслужава коментар. Сега някои от тези,които пускаха слуховете, идват и най-учтиво ме поздравяват, чудейки се как съм могла да бъда добра в комедия….странно. Но има съдбовни срещи, които се случват точно на време  и тази с Диана е една от тях. Тя ме познава отдавна и беше сигурна в oбщия ни успех. Как да се докажeш , когато не попадаш  на точния режисьор и точната роля? Много е лесно да те нарекат само секссимвол, защото си красив ...и ако можеш да стоиш в ъгъла да красиш... Но няма да стане! Актьорът трябва да се бори да се докаже! И все пак нека направя едно уточнение- мразя самонадеяни хора. Когато заявиш нещо за себе си, трябва да имаш силите да докажеш, че имаш съответните качества. Иначе става типичното удряне в гърдите по Бай Ганьовски! !

 

-         И ти, и режисьорката Диана Добрева сте завършили Театралния колеж „Любен Гройс”, а не НАТФИЗ. От „колежанската” солидарност ли получи тази различна роля?

 

-         Нещо повече - аз съм била aсистент на Диана в класа на проф.Баева. Именно, защото ме познаваше отдавна много добре, се случи тази наша сегашна среща. Диана не би направила компромис с качество - както и аз. Жаждата ми да извадя и “друга страна” от себе си, да работя нещо, което да ме обръща с хастаранавън е общата провокация  да работя с режисьор като Диана. Тя не робува на чужди представи или мнения и не би работила под натиск. Всичко проверява сама - има страхотна интуиция. Някак си се намерихме на сцената. Извърши се огромен обем работа - това все пак е авторски спектакъл – няма пиеса писана за Казанова и ние тръгнахме общо взето от нищото! Подари ми този текст, който тя самата мислела да играе и аз съм щастлива от факта,че успешно го “извадих на светло” и че защитих доверието й -  представлението е събитие! Щом разбуни духовете значи, че се е случило.

 

 

-         Спектакълът  провокира с голи сцени, някои от които с твое участие. Каква е разликата когато мъж-режисьор те кара да се съблечеш и когато постановчикът е жена?

 

-  Никаква. Истинският лакмус за това е дали си заслужава идеята.

 

-         Предварително не можеш да знаеш какъв ще е резултатът, така че каква все пак беше мотивацията ти?

-         Аз съм отворен човек за нови провокации и  липсата на  такива в нашата професия ми носи напрежение и неудоволетвореност. В работата ни с Диана никой не знаеше какъв ще е резултатът  наистина, още повече че никоя от жените не знаеше какво ще играе. Цял месец бяхме на етюди. Диана решаваше в действие. Но това сплотява екипа и е натрупване, което доведе до конкретни неща. Направихме този калейдоскоп от картини заедно.

 

- Диана как те нави? Защото ти обеща да си с маска ли?

- Никoй никого не е навивал! Когато имаш какво да кажеш от сцената  и то е твоя болка, твоя изповед, изобщо не стои въпросът дали или не.Не знам как се разбира този пир, който се разиграва на сцената. Мнoгo глупости се изписаха...Но моля ви, все пак се гледа Казанова, а не история за Хитър Петър. Въпросите които се поставят и темите които се разглеждат, са любовта, съблазънта, похотта, смъртта, самотата. И то с препратка към нашия ХXI век!  И точно тази сцена е една от най-важните – с нея се задават много въпроси - за живота, за смъртта, за смисъла, за вечността, за съвременната консумация на любовта….Tова са картини-притчи! Tемата „Казанова” сама по себе си е един мит! Който не е разбрал спектакъла- да продължава да търси истината за себе си, а не да “критикува  елементарни “жълтини” в унес. Коментара наголия бюст въобще не може да ме интересува! А и ничие мнение по този въпрос не съм искала! Това съм аз- така мисля и като актриса ви каня да споделя с Вас тези мисли. Ако не искате – ваше право. Моите въпроси ще се задават! Аз  имам позиция която изказвам от сцената. Всеки може да хареса или не  дадено нещо. Но да коментираш “куче”,  „бюст” , „маската” или  “ветрилото”...и “кой с кого”като наричаш това професионално мнение,  е най-малкото елементарно. Това може да е ниво “тинейджърски забивки в  чата”. Спектакълът има покани от чужди театрални селекционери за фестивали по света. Предстои да баде оценен от някои от най-големите чужди критици. Вече е почти продаден за турне в Париж.

 

-         Ти самата съблазняваш или предпочиташ да бъдеш съблазнена?

-         Предпочитам да съм съблазнявана. Обичам момента когато “краката ми омекват”, когато се предавам. Но като че ли днешният мъж позабрави как се прави това, пък и позагуби самочувствие....И така  нещата се обърнаха – жените сега са по-активни.

 

-         Доколкото си спомням първото ти събличане на сцена беше в „Котка върху горещ ламаринен покрив”, имаше ли някакви притеснения тогава. А сега?

 

- В никакъв случай не съм имала притеснения! Тялото е инструмент на актьора и той трябва да знае кога и как да го ползва. Обичам естетиката. Обичам красивото. Не мисля, че в спектакъла отсъства едното или другото

 

-         Кога се влюби за последен път?

 

-         Май и аз като Казанова се влюбвам и все търся красотата на преживяването! Искам да го задържа! И вярвам че някой ден ще мога. С някой, който иска същото.

 

-         Да не намекваш, че си женски вариант на Казанова?

-         О, не. Би било  много самотно и разрушително. Все едно да живееш вечно. Да усещаш как сърцето ти остарява и да не може вече да изпитва онази обич, които дава криле...И за да събудиш отново това чувство да се хвърляш непрекъснато във нови и различни връзки и да откриваш с все по-голям ужас отново и отново, че не е “това”! Би било болезнено.

Но няма как – всичко в живота се заплаща и всеки си носи кръста - това е като с бръчките на лицето…Единственият начн да живееш дълго е да  остарееш. Все пак бръчките са твоята биография. Твоя път.

 

 

-         Политиците обичат да флиртуват с арт съсловието още от соц времената.   Ухажват ли сега силните на деня актрисите?

-         За какъв вид актриса говорим? И за какъв тип кариера? Жалко за този тип хора. Те нямат силата да поработят, за да бъдат забелязани, ако са начинаещи, а ако са в друга възраст- остават да лежат на “връзките си” и мощните  “групи които ги крепят”.  Работя в театър професионално вече петнайсет години – не, че е кой знае колко много. За повечето хора е нищо, пред това да се покажеш в реклама за петнайсет секунди. Затова средствата “за успех” са всякакви. Но въпросът  стои - до кога? И на каква цена?

Аз имам познати във всякакви среди,



Тагове:   мен,   казанова,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elenak
Категория: Забавление
Прочетен: 1533318
Постинги: 214
Коментари: 336
Гласове: 3151
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031